Constaten el problema de gestió de les emocions a les aules, durant la presentació del projecte socioeducatiu

Última revisió 14-01-2020 14:26
20/03/2013

Els educadors socials que treballen en el projecte socioeducatiu GR-Malgrat constaten la problemàtica existent a les aules a l'entorn de la gestió de les emocions dels alumnes. Així ho han posat de relleu durant l'acte de presentació del projecte de les regidories de Joventut, Educació i Acció Social i Ciutadania, que s'ha fet aquest migdia a l'Ajuntament. Aquesta iniciativa té com a objectiu, des d'un treball en xarxa i que promou la corresponsabilitat de les famílies i els centres educatius, a

La presentació ha anat a càrrec de les persones que han treballat en la seva elaboració. Els responsables polítics, el regidor de Joventut, Jordi Romero, i la regidora d'Educació i Acció Social i Ciutadania, Mercè Mora, han explicat que al detectar la necessitat d'aquest suport per als escolars s'ha decidit impulsar aquest projecte i alhora han destacat la importància de promoure la igualtat d'oportunitats. La cap de l'Àrea de Serveis Personals, Carme González, ha destacat la tasca d'acompanyament que el projecte vol donar a infants i joves, i també, la corresponsablitat entre famílies i centres educatius, necessària per a obtenir bons resultats. La tècnica de Joventut, Núria Bernadàs, i la d'Educació, Marta Puignou, han explicat les 5 accions que del GR-Malgrat que són l'Espai d'Estudi, les Aules d'Estudi a la Biblioteca i el Gimnàs Emocional per a joves ?que són actuacions que ja estavan en marxa- i l'Aula d'Estudi Assistit i la Gestió d'Emocions a l'Aula ?que enguany es posen en marxa per primer cop.

Els educadors socials Sílvia Comajuncosa i Kris Galán han parlat dels problemes que detecten en el seu contacte amb infants i joves, entre ells, la gestió de les emocions. També han destacat la necessitat d'avaluar els resultats i els indicadors, i de fer-ho a mig i llarg termini. Han fet especial referència a la situació de crisi actual com a escenari que dificulta el desenvolupament de nois i noies tant a nivell acadèmic com personal. Maria Navarrete -educadora social i responsable de l'empresa ARCS, Associació de Recerca Cultural i Socioeducativa-, que és qui condueix el Gimnàs Emocional per a joves i els Tallers de Gestió d'Emocions a l'Aula, ha parlat extensament de la gestió de les emocions i de com els joves, especialment, tenen dificultats per canalitzar-ho. Maria Navarrete, que treballa a diferents ajuntaments catalans, ha felicitat a l'Ajuntament de Malgrat per la iniciativa i ha destacat el fet que tres regidories s'hagin unit per treballar d'una manera transversal en l'àmbit socioeducatiu.

La iniciativa, engegada per l'Àrea de Serveis Personals, parteix de la necessitat de donar suport educatiu a infants i joves. El projecte GR-Malgrat, que porta aquest nom en referència a un camí de gran recorregut, pretén acompanyar l'alumnat en el seu itinerari formatiu i també fomentar el coneixement i la capacitat de gestió de les emocions com a part del desenvolupament integral dels infants i joves. La iniciativa vol promoure la corresponsabilitat activa de les famílies i els centres educatius.

Les 5 accions del GR-Malgrat són l'Espai d'Estudi, les Aules d'Estudi a la Biblioteca i el Gimnàs Emocional per a joves ?que són actuacions que ja estavan en marxa- i l'Aula d'Estudi Assistit i la Gestió d'Emocions a l'Aula ?que enguany es posen en marxa per primer cop. Aquestes cinc activitats s'han iniciat aquest mes de març. El Gimnàs Emocional per a joves ofereix eines per desenvolupar les pròpies capacitats per gestionar les emocions i l'Aula d'Estudi Assistit està adreçada a infants d'entre 8 i 11 anys i l'Espai Estudi per a joves de 12 fins a 18 anys. Aquests dos projectes pretenen proporcionar unes condicions d'estudi adequades que permetin millorar l'èxit escolar i el foment de les competències personals i emocionals dels infants i joves, en especial aquells d'entorns socials desafavorits.

En aquesta edició, els alumnes que participaran a l'Aula d'Estudi Assistit així com als Tallers de Gestió d'Emocions a l'Aula són de l'Escola Marià Cubí i Soler, tot i que no es descarta ampliar l'oferta a altres centres en una següent edició.

La Gestió d'Emocions a l'aula combina d'una banda, les sessions de treball dins la classe amb els alumnes, i de l'altra les sessions de formació i seguiment amb el professorat. Els tallers es desenvoluparan a les aules de 5è i 6è de Primària de l'Escola Marià Cubí i Soler i tindran una periodicitat mensual.

Per altra banda, les Aules d'Estudi a la Biblioteca oferiran als joves, un any més, un espai on estudiar i preparar els exàmens en horari nocturn, durant dos períodes l'any.

Pel que fa a la participació en l'Espai Estudi i al Gimnàs Emocional per a joves, l'Àrea de Serveis Personals informa que cal fer una inscripció al Centre Cívic.

El projecte GR-Malgrat és gestionat per l'empresa ARCS, Associació de Recerca Cultural i Socioeducativa que ha contractat a 4 joves del municipi per desenvolupar-lo.