La Diputació presenta un pla de xoc per desenvolupar l'e-govern a 171 ajuntaments

Última revisió 14-01-2020 15:45
06/05/2010

La Delegació de Presidència per a la Societat del Coneixement i la Coordinació de Concertació i Assistència Local de la Diputació de Barcelona, mitjançant l'equip de la Gerència de Serveis d'Assistència al Govern Local, han presentat avui el projecte e-dibam.

La presentació ha estat adreçada, principalment, als representants dels 19 ajuntaments que formaran part de la prova pilot del projecte e-dibam, i dels set municipis considerats experts en l'àmbit de l'administració electrònica i que acompanyaran a la Diputació en el desenvolupament del projecte.

Segons , Ezequiel Martínez, diputat delegat per a la Societat del Coneixement de la Diputació, 'la Diputació dóna, amb aquest projecte, un pas decidit cap el govern electrònic en els municipis de la província de Barcelona i promou la modernització dels ajuntaments'.

'L'e-dibam', ha declarat Martínez, 'inclou un conjunt d'actuacions adreçades a desplegar l'administració electrònica més avançada als nostres ajuntaments. El projecte té una primera fase on es desenvolupa una prova pilot amb 19 ajuntaments, als que s'ofereix una tecnologia innovadora i avançada de programari lliure anomenat "private cloud computing2. Posteriorment, i amb l'experiència d'aquest pilot, s'elaborarà el Pla director d'assistència en e-govern adreçat a tots els municipis de la nostra província'.

Els municipis implicats són Ametlla del Vallès, Arenys de Mar, Balsareny, Borredà, Cabrera de Mar, Callús, Cardedeu, Castellbisbal, Copons, Lliçà d'Amunt, Malgrat, Mediona, Montmeló, Sant Bartomeu del Grau, Sant Joan de Vilatorrada, Santa Margarida de Montbui, Santa Margarida i Els Monjos, Taradell i Torrelles de Llobregat.

També s'ha explicat avui el projecte anomenat pla de xoc amb l'objectiu d'adequar les webs de 171 ajuntaments per al compliment de la Llei d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics. 'Amb aquest projecte la Diputació ajudarà a aquests ajuntaments a fer possible que els ciutadans i ciutadanes puguin accedir on-line als serveis públics municipals', ha conclòs Laia Claverol, coordinadora de Concertació i Assistència Local de l'Àrea de Presidència.

Font: Servei de Premsa de la Diputació de Barcelona