Paula Riera i el Col·legi Sant Pere Chanel, guanyadors del 6è Concurs de Debats

Última revisió 12-12-2019 23:12
11/05/2017

L'equip del Col·legi Sant Pere Chanel, format per Pau Maestro, Paula Riera, Sergi Camargo i Carlos Sanso, ha estat el guanyador del Concurs de Debats, organitzat per la Regidoria d'Educació i els centres educatius. Paula Riera del Chanel ha estat també guanyadora en la categoria de millor oradora. El debat, celebrat aquest matí al Centre Cultural, ha girat a l'entorn de la pregunta: "Internet ens fa més lliures?".

La final l'han disputat els alumnes del Col·legi Sant Pere Chanel i l'equip de l'Institut Ramon Turró, format per Irene Galindo, Catherine Iglesias, Agustina González i Mamasa Conteh. La primera semifinal l'han disputat l'equip de l'institut i el de les Escoles Fonlladosa, format per Júlia Dalmau, Laia Sanz, Lluc Simeon i Ariadna Stremptel. La segona semifinal ha anat a càrrec de l'equip del Chanel i del de l'Escola Vedruna, format per Marc Hernández, Youns Errahmouni, Jorge Fernández i Pablo Gómez.

El jurat, format per Lourdes Borrell, coordinadora d'ensenyament del Centre per la Normalització Lingüística del Maresme; Cinta Velilla, directora de la Biblioteca La Cooperativa de Malgrat de Mar i Sandra Gay del Referent TAC Centre Recursos Pedagògics Maresme II dels Serveis Educatius Alt Maresme, ha valorat diversos aspectes durant el debat com el domini del tema, la informació presentada, l'organització dels arguments, la contraargumentació, la informació de suport, l'estil de presentació, la correcció lingüística, i l'actitud i el respecte.

El lliurament de premis ha anat a càrrec del regidor d'Educació, Paco Márquez (CUP) i de la inspectora del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, Míriam Tomàs.

L'Ajuntament de Malgrat de Mar i els centres educatius de Secundària del municipi, Institut Ramon Turró i Darder, Escoles Fonlladosa, Col·legi Vedruna i Col·legi Sant Pere Chanel organitzen cada any el concurs de debats amb l'objectiu de fomentar l'esperit crític i la capacitat de reflexió dels estudiants del municipi.