L'Ajuntament ofereix un servei d'informació i assessorament per als afectats del temporal Glòria

Última revisió 30-01-2020 14:51
30/01/2020

L'Ajuntament de Malgrat de Mar ofereix un servei d’informació i assessorament per tal que tots els afectats, ja siguin persones físiques o jurídiques, tinguin la informació necessària per tal de poder demanar els ajuts i subvencions que es puguin convocar.

Les persones afectades poden adreçar-se directament a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà (carrer del Carme, 30), on se’ls informarà dels possibles ajuts i se’ls assessorarà en la preparació de la sol·licitud si ho necessiten.

L’Ajuntament en cap cas es farà responsable de l’obtenció de la subvenció o ajut per part dels interessats, ni de tramitar la documentació referida a les sol·licituds i justificacions.

 

Supòsit 1: Els afectats disposen d’assegurança:

Hauran de fer la sol·licitud a la seva companyia dins del 7 dies naturals següents a la catàstrofe.

En cas que la companyia respongui que els danys no queden coberts per l’assegurança, quan es declari zona catastròfica, la companyia asseguradora ho comunicarà directament al Consorci de Compensació d’Assegurances, organisme que assumirà la indemnització del dany.

Els ajuts públics tenen caràcter subsidiari respecte de qualsevol altre sistema de cobertura de danys, públic o privat del que puguin ser beneficiaris. Però si aquest sistemes no cobreixen la totalitat dels danys produïts les subvencions es concediran amb caràcter complementari i seran compatibles amb altres subvencions, indemnitzacions, ajudes, ingressos o recursos procedents de sistemes públics o privats fins el límit del valor del dany produït.

 

Supòsit 2:  Els afectats no tenen assegurança.

Quan l’Estat aprovi un Decret-Llei declarant zona catastròfica, es coneixerà el termini  per formular les sol·licituds a la Subdelegació del Govern de l’Estat a Barcelona i l’abast de l’ajut. 

 

Possible abast de l’ajut

Serà el Decret-llei que es pugui aprovar per la declaració de la zona catastròfica el que determinarà l’abast de les ajudes i les quanties màximes.

A títol enunciatiu, el que es va acordar en el Reial Decret Llei 11/2019, per pal·liar danys causats per temporals i altres situacions catastròfiques, podrien quedar coberts:

 

a)    Danys personals, materials en habitatges i contingut.

b)    Establiments industrials, mercantils, agraris, marítims, pesquers, turístics i d’altre serveis, i per prestacions personals o béns de persones físiques o jurídiques.

d)    Produccions agrícoles i ramaderes.

e)    Explotacions agrícoles i ramaderes.

f)      Beneficis fiscals:

- Exempció de l’IRPF per les ajudes rebudes per danys personals.

- Exempció de la quota de l’IBI. 

- Reducció de la quota de l’IAE.

- Reduccions fiscals especials per les activitats agràries.

 

Per tal de fer una estimació dels danys particulars es demanen que voluntàriament ens facilitin les següents dades: nom, cognoms i número de D.N.I de l’interessat, finca o localització geogràfica de la mateixa, estimació de les despeses pels danys i perjudicis ocasionats. Telèfon de contacte i adreça de correu electrònic.  

Quan l’Ajuntament disposi de més informació ho comunicarà als afectats.