El telèfon per atendre persones vulnerables durant l'emergència sanitària ha rebut 80 trucades

Última revisió 15-04-2020 14:34
07/04/2020

El telèfon de Serveis Socials, que s’ha habilitat per a persones vulnerables durant l’emergència sanitària de la pandèmia del coronavirus, ha rebut 80 trucades. La majoria són demandes d’ajudes així com d’informació. Serveis Socials ha intensificat la seva tasca durant aquests últims 24 dies des que es va decretar l’estat d’alarma per donar resposta a les múltiples demandes i necessitats de la ciutadania. A més, Serveis Socials va demanar divendres la desinfecció d'un dels centres residencials per a la gent gran. Avui dimarts, s'ha demanat la desinfecció per als altres 2 centres que hi ha al municipi.

Entre les nombroses tasques que porta a terme aquests dies, l’Àrea de Serveis Socials de l’Ajuntament hi ha la de trucar a les persones que tenen servei de teleassistència per fer el seguiment de com es troben i si tenen suport per a les tasques bàsiques. Aquest contacte permet detectar noves necessitats per la situació que vivim, a les quals se li dóna resposta com suport a l’hora de fer les compres, anar a la farmàcia o a treure diners d’una entitat bancària. Hi ha un total de 352 usuaris donats d’alta, la majoria majors de 75 anys. Durant aquests dies, s’han fet altes noves de servei teleassistència que estaven en llista d’espera. Alguns d’aquests casos tenen un seguiment periòdic.

 

Es disparen les necessitats i peticions

Per altra banda, Serveis Socials també atén els casos de persones que han hagut de deixar els centres de dia de Malgrat pel confinament, a les quals es fa un seguiment i se’ls ha donat l’alta al servei de teleassistència per cobrir necessitats bàsiques.

A més, gairebé cada dia es fa coordinació amb l’Àrea Bàsica de Salut per gestionar casos conjunts i deteccions que fan des del seu servei. En aquest sentit, també es reben consultes i derivacions dels hospitals Blanes i Calella.

Serveis Socials també ha detectat un important creixement de la demanda d’ajudes per a aliments de famílies que no eren usuàries fins ara. En aquest sentit, s’obren expedients nous i es fan els vals alimentació amb la màxima celeritat possible. A més, es fan renovacions i ampliacions vals aliments i es tramiten ajuts econòmics d’urgència.

El servei del banc d'aliments, la Botiga La Malgratenca del carrer Indústria, distribueix cada semana 90 lots, 72 per a famílies de Malgrat de Mar, i 18 de Palafolls. 

Una altra de les tasques que es porten a terme és fer un seguiment per telèfon dels casos de persones que ja eren usuàries de Serveis Socials. Es fan renovacions i ampliacions vals aliments i es tramiten ajuts econòmics d’urgència.

Durant aquests dies, es fan també trucades de seguiment a les famílies amb menors en situació de risc per fer seguiment, així com a persones que han patit situacions de violència masclista.

A més, s’han fet 6 intervencions d’urgència. Serveis Socials també dóna suport a les peticions de la gent gran que es van rebent. També es fa seguiment d’altres casos vulnerables de persones grans soles amb malaltia mental de manera setmanal.

El primer tinent d’alcalde i regidor d’Acció Social, Jofre Serret, ha manifestat que “just en aquests moments de situació d’alarma sanitària, és quan es posa de manifest, la necessitat de tenir una bona estructura de Serveis Socials per poder donar resposta a aquestes necessitats, urgents i essencials per fer la vida més fàcil als ciutadans i ciutadanes del nostre municipi”. “L’equip de Serveis Socials treballa al 300% per donar resposta a totes les necessitats que s’han derivat d’aquests estat d’alarma. Agraeixo la tasca incansable que estan realitzant tots els treballadors i treballadores de l’Ajuntament de Malgrat de Mar”, ha afegit Jofre Serret.