L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor ha atès 105 visites des de l'octubre

Última revisió 15-03-2021 13:34
15/03/2021

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor ha atès 105 visites des que a l'octubre es reprengués el servei amb l'atenció d'un jurista amb una àmplia experiència en assessorament en temes de consum a la Torre de la Vídua de Can Sala. La majoria de consultes que es fan són en relació a serveis bàsics de la llar com l'aigua, l'electricitat, el gas i la telefonia. Avui, 15 de març, celebrem el Dia Internacional del Consumidor. 

Segons l'advocat especialista en la defensa dels consumidors i usuaris, Oriol Contreras, entre els mesos d'octubre i desembre de l'any passat, va atendre a l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor 60 visites i va tramitar 19 expedients. Des del gener i fins avui, ha tingut 45 visites i ha treballat en 17 expedients de reclamació. Les queixes, preguntes i dubtes que li formulen els ciutadans són bàsicament dels serveis bàsics de gas, electricitat, aigua i telefonia. 

L’ Oficina Municipal d’Informació al Consumidor és un servei públic, gratuït i d’atenció personalitzada, que té com a objectiu la defensa dels drets de les persones consumidores i usuàries, a través de la informació i l’orientació en la resolució de conflictes de consum.

  • Informa dels drets i obligacions de les persones consumidores.
  • Tramita les reclamacions, queixes, i denúncies en matèria de consum.
  • Organitza campanyes d’informació i educació per al consumidor i per als centres educatius.

El servei restarà obert els divendres de 9 h a 13 h a la Torre de la Vídua de Can Sala. Cal concertar cita prèvia al telèfon 93 765 56 42. 

Oriol Contreras de Lequerica és expert en assessorament jurídic en consum en diferents OMIC del Maresme, a més de ser titulat en dret, disposa de la titulació com a tècnic en consum, expedit per la Direcció General de consum de la Generalitat de Catalunya, comptant també aquesta titulació entre els seus col·laboradors, així com titulació en mediació. La contractaciósuposa una millora del servei d'informació, gestió i tramitació de queixes amb l’objectiu de la defensa dels consumidors.