El "botó vermell" per avisar d'emergències a la Policia Local ja té 600 usuaris

Última revisió 09-10-2023 12:39
09/10/2023

El servei gratuït d'alertes anomenat "Botó vermell" té ja 600 usuaris, entre establiments, persones i comunitats. Es va posar en marxa el maig de 2019 i consisteix en un botó virtual que en polsar-lo envia un missatge d’avís, de forma discreta i ràpida a la Policia Local. Durant el 2022, la Policia Local va rebre 487 alertes a través del "Botó vermell", majoritàriament de comerços. 

La unitat de proximitat de la Policia Local és l'encarregada de gestionar aquest servei que permet contactar d'una manera ràpida i eficaç amb la Policia Local en cas d’emergència. Els usuaris l'han d'utilitzar en cas de robatoris amb violència i intimidació, robatoris amb força a les coses, situacions de greu alteració d’ordre públic i situacions de risc per a les persones. En cas que un usuari faci mal ús del Botó vermell, la Policia Local el donarà de baixa del servei.

Segons dades de la Policia Local, durant l'any passat van rebre 487 alertes, 323 més que l'any 2021, que van ser 164. El primer any de funcionament, el 2019, es van produir 68 alertes i el 2020, durant la pandèmia i confinament, 40.

Del total d'alertes rebudes durant el 2022, 125 van procedir de comerços, 64 de bars i restaurants, 48 d'altres, i només 3 de persones en situació de risc. Durant el mes de març, és quan es van produir més alertes, concretament 101; seguit del mes de maig amb 62 i el mes de febrer, amb 48. Quan es van rebre menys alertes va ser el mes de desembre, només 8. 

Aquest servei consisteix en una aplicació per a telèfons mòbils que disposin de sistema Android, a través del qual prement únicament un botó s'envia missatge d'avís a la Policia Local. Automàticament, la Policia activa el protocol d'intervenció i en conseqüència, permet que es pugui actuar més ràpidament a l'establiment.

 

Qui pot demanar el "Botó vermell"?

Els comerços i qualsevol centre públic o privat amb una ubicació fixa i que no estigui obligat per llei a disposar de mesures de seguretat com és el cas de les entitats bancàries, joieries i similars. També les persones que han estat víctimes de violència de gènere amb ordres judicials de protecció. 

Les persones interessades en aquest servei el poden sol·licitar de manera presencial a la comissaria de la Policia Local o bé telemàticament. Caldrà omplir el formulari de compromís de bon ús del servei amb les dades de la persona i/o del local, comerç i persona titular o encarregat del mateix que sol·liciti el servei. Posteriorment, rebran la visita d’un agent de la Policia Local de Malgrat de Mar, per verificar les dades, baixar l’aplicació, introduir el codi i, comprovar el bon funcionament del servei.

 

Notícies relacionades:

L'Ajuntament posa en marxa l'aplicació mòbil "botó vermell" per avisar d'emergències a la Policia Local

La Policia Local presenta als comerciants l'aplicació mòbil "botó vermell" per avisar d'emergències