Al·legacions o recursos contra denúncies per infraccions a la normativa de trànsit

Presentació d’escrits d’al·legacions contra les denúncies de trànsit o recursos contra les sancions imposades, per no estar d’acord amb els fets denunciats.

Òrgan administratiu responsable: Policia Local

S’ha de tenir en compte que:

  • Quan es presenta un escrit d’al·legacions es perd el dret a la bonificació de la denúncia.
  • Quan la denúncia ha estat abonada s’acaba el procediment i finalitza la via administrativa, i per tant, no es podran formular al•legacions. En cas que es presentin al·legacions aquestes es consideraran com a no presentades.

Quan es pot sol·licitar?

Les al·legacions es podran presentar en el termini de 20 dies naturals a partir de la recepció de la notificació.

Es considerarà que la persona infractora ha estat notificada, amb el lliurament de la butlleta, quan la persona sigui identificada en el moment de la infracció.

Es podrà presentar recurs dins el termini que s'indiqui a la notificació o a la normativa aplicable.

Quina documentació es lliura?

L’interessat serà notificat amb la resolució de les al•legacions i/o recurs.

Podeu presentar el recurs a:

  • Registre General de l’Ajuntament de Malgrat de Mar o amb certificat digital a l’apartat de Registre telemàtic de la web de l’Ajuntament.
  • Les Oficines de l’Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona o amb certificat digital al web http://orgt.diba.cat/cat/F4prerec.asp
  • Als òrgans de les Administracions Públiques tal com disposa l'article 16.4. de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Publiques.

Qui el pot demanar?

La persona denunciada. Les denúncies que no es puguin lliurar a l'acte al conductor es notificaran posteriorment al titular del vehicle, entenent que aquest passa a ser el denunciat, i que per tant es troba legitimat per presentar al·legacions i/o recursos. Si el titular del vehicle no és el conductor en el moment de la infracció, està obligat a comunicar la identitat de la persona infractora en el termini de 20 dies naturals. L'incompliment d'aquesta obligació, sense causa justificada, serà sancionada com a falta molt greu, amb multa de fins al triple de la prevista per a la infracció originària.

Quan es dóna resposta?

El termini màxim per a resoldre les al·legacions és de tres mesos.

Si en el termini indicat, no s'ha resolt les al·legacions, actuarà el silenci administratiu, que en aquest cas és negatiu, és a dir, que si no es rep resposta en tres mesos, s'entén que les al·legacions són desestimades i el procediment segueix el seu tràmit normal.

Documentació necessària?

Sol·licitud genèrica

S'aconsella adjuntar una còpia de la butlleta de denúncia o de la notificació rebuda.



Canals de tramitació

PresencialmentOficina d'atenció a l'usuari (OAC)Carrer Carme, 3008380 - Malgrat de Mar (Barcelona)
TelemàticamentEmplenar el formulari. Iniciar el tràmit per internet
Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona.

Preu

Gratuït

ÀMBITS TEMÀTICS

Serveis relacionats

Data i hora de la darrera actualització d'aquest contingut: 31-01-2020 12:53