La Secretària d'Habitatge del Departament de Medi Ambient i Habitatge de la Generalitat de Catalunya, Carme Trilla, i del Director de Serveis, Habitatge, Urbanisme i Activitats de la Diputació de Barcelona, Xavier Valls, van inaugurar ahir a la tarda la seu de la nova Àrea d'Habitatge i Projectes Urbans de l'Ajuntament.
Carme Trilla va destacar la importància d'aquesta oficina per ajudar al ciutadà en matèria d'habitatge alhora que va remarcar que serà una eina molt útil per al seu departament ja que permetrà copsar si l'actual legislació s'ajusta a les necessitats existents. Per la seva part, Xavier Valls va parlar de la bona entesa entre la Diputació i l'Ajuntament per tirar endavant tant el projecte d'Oficina Local d'Habitatge com el projecte del barri del Castell. L'alcaldessa, Conxita Campoy, va agrair l'ajuda a les dues administracions que ha permès engegar aquest projecte. A l'acte van assistir la pràctica totalitat dels regidors del consistori, tècnics que han participat en el projecte i veïns, en especial del barri del Castell i La Verneda.
Aquesta oficina tindrà una doble funció: Oficina Local d'Habitatge i Oficina de Gestió del Projecte d'Intervenció Integral del Barri del Castell, inclòs en la convocatòria de la Llei de Barris de la Generalitat d'aquest any.
L'Oficina Local d'Habitatge (OLH) neix amb vocació de ser la finestreta única en tot allò relacionat amb l'habitatge i l'objectiu és pal·liar les mancances que afecten a la ciutadania en matèria d'habitatge. L'OLH desenvoluparà actuacions del Pla Local d'Habitatge: promoció d'habitatges de protecció pública en terrenys rebuts per l'Ajuntament, rehabilitació d'habitatges i dinamització del mercat de lloguer. També oferirà servei d'assessorament i orientació al ciutadà i tramitarà ajuts, entre altres.
Com a oficina del projecte del barri del Castell, coordinarà els treballs d'execució, les contractacions i el seguiment de les obres i programes socials. L'oficina disposa d'una sala polivalent per portar a terme el programa social i de participació ciutadana prevista en el projecte. Servirà també per oferir informació sobre el projecte i la seva execució a tothom que hi estigui interessat. L'oficina, a més, és la responsable de donar compte sobre la inversió feta a la Generalitat.
L'adreça de l'oficina és avinguda de la Costa Brava, 110 (telèfon 93 765 53 75 i adreça electrònica olh@ajmalgrat.cat). L'horari serà de dilluns a divendres de 9 a 13.30 h i de 16 a 18 h.