Malgrat de Mar ha estat present a l'edició de la Fira Internacional de Turisme (Fitur) de Madrid, que es va cloure ahir diumenge, i s'ha presentat com a nova Destinació de Turisme Familiar. El municipi va rebre fa pocs dies la certificació i en les properes setmanes tindrà lloc l'acte oficial d'obtenció del segell de Turisme Familiar.
Una delegació malgratenca, encapçalada per la regidora de Turisme, Neus Serra, la tècnica de Turisme, Ester Gil i un representant de la Comissió de Turisme Familiar del Consell Municipal de Turisme, Marc Monguilod ?que és alhora regidor de l'oposició- va ser la setmana passada a Madrid per mantenir diverses sessions de treball. En aquestes trobades, ja es van concretar algunes actuacions que afecten les destinacions de Turisme Familiar com el projecte de Diputació de Barcelona per implementar en el territori una certificació de qualitat, el nou logotip que englobarà els municipis certificats amb la marca, la promoció que ara s'engega a través de les agències de viatges d'El Corte Inglés -que inclouran en el nou catàleg, que entre febrer i març es presentarà, la promoció de Turisme Familiar- o la promoció que es farà al novembre en la Fira Bebés&Mamás a Madrid.
La regidora de Turisme va presentar al director general de Turisme de la Generalitat, Joan Carles Vilalta, i el director de Turisme de Catalunya, Ignasi de Delàs, la feina feta per Malgrat de Mar per obtenir el segell de Turisme Familiar i va explicar l'esforç fet pel sector per complir amb els paràmetres de la marca. En aquest sentit, tan Vilalta com de Delàs van mostrar el seu interès per l'espai agrícola del Pla de Grau i l'espai natural del Delta de la Tordera com a un recurs turístic excepcional, així com la possibilitat de portar a terme alguna actuació de recuperació en el cas del delta. També van parlar sobre el pla estratègic, que serà presentat a mitjans d'aquest mes de febrer, sobre com s'ha de dur a terme i les línies d'actuació que cal seguir.