Des de fa uns dies i fins la setmana vinent, es porten a terme les tasques per empentar el calaix de formigó armat de 800 tones del que serà l'accés per a vehicles que substituirà el pas a nivell del Camí de la Pomereda.
L'operació per fer passar el calaix sota la via del tren és complexa i ha requerit d'un reguitzell d'actuacions prèvies. Una de les actuacions més destacades és el sistema que s'ha muntat per aguantar la via del tren, amb un sistema que és com una espècie de pont, ja que l'empenta del calaix es fa sense interrompre el trànsit ferroviari. Cada dia el calaix es mou uns dos metres aproximadament i ha d'arribar a fer-ne 15 per col·locar-se sota la via del tren.
Regidors del govern i de l'oposició han visitat aquest migdia les obres i han rebut les explicacions de l'encarregat de la direcció d'obres, Carles Guilemany, i de responsables de l'empresa adjudicatària de l'obra, Scrinser.
Els responsables de l'obra han explicat que la previsió és que les obres es puguin enllestir entre els mesos de febrer i març. També han relatat els problemes que es van produir entre Adif (Administrador de Infraestructuras Ferroviarias) i les companyies de servei Fecsa-Endesa i Telefónica, i van suposar un endarreriment de sis mesos.