El carrer de Girona està tallat des d'ahir dijous en el tram comprès entre les avingudes Josep Ragull i Vilaró i Mediterrània per les obres de millora. L'empresa Stachys, que fa les obres del projecte de millora dels carrers de Passada i de Girona, ha habilitat un pas a l'avinguda Josep Ragull i Vilaró, que permet entrar i sortir del municipi a través de la BV-6001, antiga carretera de Blanes.
Les obres dels carrers de Passada i de Girona ja estan en marxa. L'obra s'ha iniciat pel tram del carrer de Girona de davant del pavelló poliesportiu Germans Margall. Les regidories de Governació i Obres i Serveis han treballat conjuntament per planificar el trànsit durant l'execució de les obres, que tenen un termini d'un any, aproximadament.
Aquests dos carrers configuren l'eix viari més important del municipi, amb el volum de trànsit de més gruix, tant de vianants com de vehicles. L'objectiu del projecte de millora té com a objectiu que aquest eix viari sigui sostenible, segur, eficient i que garanteixi l'accessibilitat per a tothom.
Les obres preveuen el soterrament de contenidors i dels encreuaments de les instal·lacions aèries de llum i telèfon, i la millora dels serveis municipals. Un dels grans reptes d'aquest projecte és millorar la seguretat per a vianants i ciclistes, així com garantir l'eficiència del trànsit rodat. Per aconseguir-ho s'eixamplaran les voreres en detriment de la calçada, que s'estretarà amb l'objectiu de limitar la velocitat i es construiran tres giratoris ?un a l'inici del carrer Passada, un altre a l'inici del carrer Girona i l'altre, a l'avinguda Mediterrània. Les obres es portaran a terme en tres fases: la primera el carrer Girona fins a l'avinguda Ragull i Vilaró, la segona carrer Girona fins avinguda Mediterrània i tercera, el carrer Passada.
Canvi del sentit de circulació
Un dels aspectes més destacats del projecte és que es canviarà el sentit de circulació dels vehicles, passant a ser de Barcelona cap a Girona. Aquest canvi ve determinat pel pla de mobilitat de municipi, aprovat l'any 1990 i que defineix les anelles de circulació, les illes de vianants i les zones d'aparcament. Durant els mesos que durin les obres, el mercat setmanal de la fruita i la verdura dels dijous, s'estudia la possibilitat de traslladar-lo provisionalment a la plaça de Catalunya. Les obres també obligaran a fer restriccions del trànsit de manera provisional.
El cost de les obres, que executa l'empresa Stachys ?la mateixa que ha fet les obres d'urbanització de la riera-, és de 2.198.440 euros i l'Ajuntament disposa d'una subvenció de 200.000 euros a través del Pla Únic d'Obres i Serveis (PUOSC) de la Generalitat. El consistori n'aportarà un 65% del cost de l'obra, 1.298.986 euros, i els veïns afectats el 35% restant, 699.454 euros, a través de contribucions especials.