L'Ajuntament demana subvencions a Diputació per valor de prop de 553.000 euros

Última revisió 12-12-2019 23:10
30/01/2018

La Junta de Govern Local ha aprovat aquest migdia la sol·licitud a la Diputació de Barcelona de diferents subvencions per un import de 552.777,71 euros. Els ajuts s'han sol·licitat dins el programa de Catàleg de Serveis 2018 i es volen destinar a diferents àrees com Territori i Sostenibilitat, Serveis Socials, Salut Pública, Igualtat, Educació, Esports, Inserció Laboral i Consum, així com a la reforma i millora d'equipaments locals.

La Junta de Govern Local també ha aprovat la licitació per trobar un local on ubicar-hi el banc d'aliments, que es vol muntar amb format de petit supermercat, per ajudar a les famílies del poble que ho necessiten. La idea del govern municipal és llogar un local al centre del poble, que tingui una superfície entre 600 i 800 metres quadrats amb bon accés i amb tots els serveis. L'Ajuntament ha previst pagar uns 12.100 euros anuals en concepte de lloguer d'aquest espai.

La Junta d'avui també ha donat llum verd a un conveni entre l'Ajuntament de Malgrat de Mar i la Fundació Privada Aspronis, la qual gestionarà la recollida de l'oli domèstic usat. El consistori té previst instal·lar aquest dijous 1 de febrer 9 contenidors a diferents punts del poble. Els malgratencs i malgratenques podran dipositar als contenidors l'oli usat dins d'una ampolla de plàstic, el qual es convertirà en combustible biodièsel. Els punts on es col·locaran els contenidors de l'oli de cuina usat a partir del proper dijous són els següents: pàrquing del Mercat Municipal al Camí Nou, pàrquing del CAP, plaça de les Mines de Can Palomeres, carrer de Manuel de Falla amb la plaça del Camp de la Figuera, carrer de Joan Maragall, plaça d'Incisa in Val d'Arno, plaça de Les Puntaires amb carrer Llibertat, avinguda de Lleida i Josep Maria Folch i Torres. En aquests contenidors -de color verd oliva- s'hi pot dipositar una ampolla de plàstic amb el tap amb l'oli usat.

Un altre dels acords que han tirat endavant és l'aprovació del nomenament dels membres de la comissió de la 13a Beca d'Investigació Vila de Malgrat de Mar: Imma Boj, Emma Cebrian, Joaquim Roura i Carles Santacana, i el regidor de Patrimoni, Ricard Núñez (ERC), com a representant de l'Ajuntament. A més, s'ha aprovat un conveni amb l'Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) per un any per fer un seguiment d'indicadors de l'estat dels ecosistemes i del nivell de sostenibilitat de la conca i la recerca i recollida periòdica d'informació sobre diferents aspectes biològics, hidrològics i fisicoquímics per tal de conèixer el patrimoni de la conca ed la Tordera i la dinànima dels ecosistemes fluvials.

Per altra part, el govern municipal ha donat llum verd ha adjudicat a l'empresa INGLOGA Group Asesores SL la redacció de la documentació tècnica necessària per a la construcció d'un espai destinat a diferents actes socials per un import de 32.536,90 euros. A més, s'ha contractat a l'empresa GMG Gestió i Participació Ciutadana SL perquè elabori un informe d'avalució i tancament del Projecte d'Intervenció Integral del Barri del Castell per un import de 7.744 euros.

El govern municipal també ha contractat l'empresa Quatre MKT Online SL per al servei de màrqueting online per a la Regidoria de Turisme i Comerç per un valor de 18.150 euros. A més, s'ha donat lum verd a la licitació per trobar una nau a la zona industrial de Can Patalina d'uns 400 o 500 metres quadrats amb un bon accés i tots els serveis per un preu de 12.100 euros anuals. La idea és que aquest espai sigui utilitzat per la Regidoria de Cultura.

També s'ha aprovat l'adhesió de l'Ajuntament al Pla d'Acció Conjunt 2018 (PAC Maresme 2018) del catàleg de serveis 2018 de la Diputació de Barcelona, a través d'una carta d'adhesió del Consell Comarcal del Maresme. Aquest pla és oferir suport als nous emprenedors.

La junta ha aprovat una despesa 2.037,51 euros de la festa de Sant Antoni Abat així com la realització d'una segona edició del curs "Anglès bàsic per a atenció al pùblic" a l'empresa Àlex Iglesias per un import de 1.350 euros. A més, s'ha tirat endavant l'adhesió de l'Ajuntament a les accions liderades pel Consell Comarcal del Maresme per al desenvolupament de polítiques de Mercat de Treball.

A més, s'ha aprovat adjudicat l'assistència tècnica per a la modificació del projecte del Passeig Marítim a l'empresa PHILAE Enginyeria de Projectes SL per un import de 17.908 euros. La junta també ha tirat endavant altres acords com adjudicar la prestació de serveis de Salut Pública a la Corporació de Salut del Maresme i La Selva per un import de 27.060 euros. A més, es van aprovar les bases específiques reguladores del procediment de selecció d'un auxiliar tècnic de Joventut per cobrir interinament la plaça. També es va adjudicar el servei de gestió dels projectes Èxit Primària i Èxit Secundària fins al juny d'enguany a l'empresa Fundació Assistència i Gestió Integral per 17.999,68 euros.

La junta va adjudicar a l'empresa Señales Girod S.L. les obres d'acabat de voreres de l'avinguda de Barcelona, entre el carrer Ausiàs March i l'avinguda de Colom, per un import de 125.365,30 euros.