L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor va atendre 232 persones el 2022

Última revisió 27-01-2023 12:59
19/01/2023

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor va atendre 232 visites durant l'any passat i va tramitar 96 expedients. L'OMIC ofereix servei cada divendres de 9 h a 14 h a l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) de l'Ajuntament. 

Segons dades de l'OMIC, al llarg del passat 2022 es van atendre 232 consultes relacionades amb conflictes de consum. La majoria de reclamacions, queixes, i denúncies estaven relacionades els serveis bàsics com són l'aigua, el gas, la llum i el telèfon. Van ser nombroses les consultes sobre els temes de bo social i els canvis de companyia en la contractació de serveis bàsics. Es van tramitar 96 expedients.

L’OMIC és un servei públic, gratuït i d’atenció personalitzada, que té com a objectiu la defensa dels drets de les persones consumidores i usuàries, a través de la informació i l’orientació en la resolució de conflictes de consum.

  • Informa dels drets i obligacions de les persones consumidores.
  • Tramita les reclamacions, queixes, i denúncies en matèria de consum.
  • Organitza campanyes d’informació i educació per al consumidor i per als centres educatius.

Oriol Contreras de Lequerica ofereix aquest servei d'informació al consumidor. És expert en assessorament jurídic en consum en diferents OMIC del Maresme, a més de ser titulat en dret, disposa de la titulació com a tècnic en consum, expedit per la Direcció General de consum de la Generalitat de Catalunya, comptant també aquesta titulació entre els seus col·laboradors, així com titulació en mediació. 

Per adreçar-se al servei cal demanar cita prèvia per telèfon 93 765 33 00 o bé a través de la web municipal. 

 

 

 

OMIC
L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor. Foto: AjMalgrat.