Els centres educatius públics de Malgrat han estalviat aquest curs més de dues tones de CO2

Última revisió 06-06-2024 11:14
03/06/2024

Les escoles públiques Mare de Déu de Montserrat i Marià Cubí i Soler, i l'Institut Ramon Turró i Darder han aconseguit estalviar més de dues tones de CO2 aquest curs. Aquesta és una de les dades més destacades del projecte 50/50 d'estalvi energètic, que avui la Diputació de Barcelona ha tancat amb un acte celebrat al Parc Franesc Macià. La cloenda l'han presidit el diputat d'Acció Climàtica i Transició Energètica, Marc Serra, l'alcaldessa, Sònia Viñolas, i el regidor de Sostenibilitat, Jordi Farré.

 

Més de 3.000 euros de mitjana al mes és el que han aconseguit estalviar les escoles públiques Mare de Déu Montserrat i Marià Cubí i Soler, i l'Institut Ramon Turró i Darder en el marc del projecte 50/50 d'estalvi energètic. Els alumnes dels tres centres han aplicat diverses mesures d'estalvi i han aconseguit deixar d'alliberar més de dues tones de CO2 i reduir el consum energètic en 9.500 quilowatts de mitjana per centre. 

L'alumnat dels tres centres ha pogut compartir la seva experiència en el projecte en l'acte de cloenda, que ha tingut lloc al Parc Francesc Macià. Els nois i noies han explicat com han portat a terme aquesta iniciativa durant tots aquests mesos.

La visita del diputat Marc Serra a Malgrat ha començat a primera hora a l'escola Marià Cubí i Soler on ha compartit una estona amb l'equip directiu del centre per conèixer de primera mà com ha estat aquesta primera experiència en el projecte 50/50. La directora del Marià Cubí, Sara Rubio, ha manifestat que l'experiència ha estat molt positiva per als alumnes i per al centre. 

Des del curs 2020-2021 han participat en el projecte un total de 90 escoles de 37 municipis de la província de Barcelona, i aquest curs 2023-2024 es desenvolupa a 16 centres educatius de 10 municipis.

Aquesta iniciativa de la Diputació té com a objectiu incentivar l'estalvi energètic a les escoles i instituts a partir de l'aplicació de bones pràctiques en l'ús i gestió de l'energia. 

La idea és que l'alumnat aprengui sobre energia i alhora s'aconsegueixi millorar l'eficiència energètica. A més, se'ls corresponsabilitza en la bona gestió i cura de les instal·lacions escolars.

 

 

 

Imatge de l'acte
Imatge de l'acte de cloenda celebrat al Parc Francesc Macià. Foto: AjMalgrat.