Malgrat s'afegeix un any més a la Setmana de la Natura aquest pròxim mes d'octubre

Dijous, 24 de setembre de 2020

La Regidoria de Medi Ambient ha programat diferents activitats per celebrar la Setmana de la Natura entre el 2 i el 5 d'octubre. El lema d'enguany és "Sense natura no hi ha vida". La Setmana de la Natura és una iniciativa de la Xarxa per a la Conservació de la Natura (XCN), una entitat sense ànim de lucre formada per associacions, fundacions, administracions públiques, universitats i centres de recerca. 

La Setmana de la Natura tindrà lloc del 3 a l’11 d’octubre, durant la qual diferents associacions, fundacions, ajuntaments, escoles o empreses organitzen en total més de 400 activitats sense ànim de lucre per a la conservació de la natura arreu de Catalunya. A Malgrat, les activitats començaran el 2 d'octubre i s'allargaran fins el dia 5. 

El dia 2 d’octubre es farà la presentació del Pla estratègic de la biodiversitat del municipi. L’Ajuntament de Malgrat de Mar ha demanat la col·laboració a la Fundació Emys per elaborar un estudi del medi natural amb l’objectiu de preservar-lo i recuperar-lo. La finalitat d’aquest estudi és, en primer lloc, realitzar una diagnosi de l’estat de conservació del medi natural del municipi i, en segon lloc, la creació d’un pla d’actuació enfocat a la millora, recuperació i conservació dels espais naturals avaluats. La presentació anirà a càrrec de l'ambientòleg Santi Poch de la Fundació Emys. La presentació tindrà lloc als Jardins de la Torre de la Vídua de Can Sala a les 20 h i cal fer aquí inscripció prèvia per assistir-hi per la pandèmia sanitària.

L'altre activitat que es portarà a terme serà una jornada ornitològica al delta del riu de La Tordera amb el guiatge del grup de naturalista voluntaris Nat Mont el pròxim 4 d'octubre. Aquesta activitat compta amb el suport del projecte Redapta, que posarà a diposició dels participants dues eines virtuals -un document didàtic i un formulari per tal d'enregistrar les observacions d'ocells fetes al delta- per tal d'ajudat als voluntaris i voluntàries en aquesta jornada.

Les visites es distribuiran en grups reduïts des de les 9 del matí i fins les 13 h del migdia. Per poder participar-hi cal fer inscripció prèvia (a sota clicant a sobre de cada hora). 

De 9 h a 9:45 h  

De 9:45 h a 10:30 h 

De 10:30 h a 11:15 h  

D’11:15 h a 12 h  

De 12 h a 12:45 h   

La Setmana de la Natura es tancarà el 5 d'octubre amb un taller construcció de caixes-refugis per a ratpenats a càrrec de Gestió-Natural. L'activitat està adreçada a nens i nenes a partir de 8 anys, acompanyats d’un adult i començarà a les 17.30 h. Per participar-hi cal fer inscripció ja que les places són limitades. La inscripció es podrà fer presencialment, per telèfon 937619032 o correu electrònic b.malgrat.lc@diba.cat

La Setmana de la Natura se celebrarà anualment en el mes de juny, coincidint amb el Dia Mundial del Medi Ambient, però enguany s'ha ajornat a l'octubre per la pandèmia sanitària. 

Darrera actualització: 29.09.2020 | 09:06