Llicència d'obres

Òrgan administratiu responsable: Urbanisme

 

Demanar autorització per l’execució d’obres consistents en:

  • Les obres d’edificació de nova construcció.
  • Les obres d’ampliació, reforma, rehabilitació o demolició quan alterin la configuració arquitectònica de l’edifici perquè tenen caràcter d’intervenció total.
  • Les obres d’ampliació, reforma, rehabilitació o demolició quan alterin la configuració arquitectònica de l’edifici, perquè encara que tinguin caràcter d’intervenció parcial produeixen una variació essencial de la composició general exterior, de la volumetria o del sistema estructural de l’edifici.
  • Les obres d’ampliació, reforma o rehabilitació en edificis existents quan tinguin per objecte canviar els usos característics de l’edifici.
  • Les obres d’ampliació, reforma o rehabilitació en edificis existents que estiguin catalogats o protegits.
  • La demolició total o parcial d’edificis i construccions.
  • Els canvis dels edificis a un ús residencial.
  • Els moviments de terres i les esplanacions, en qualsevol classe de terrenys
  • L’extracció d’àrids i l’explotació de pedreres.
  • L’acumulació de residus o el dipòsit de material que alterin les característiques del paisatge.
  • La instal·lació d’hivernacles o similars, quan els murs perimetrals d’aquestes instal·lacions siguin superiors a un metre.
  • Les operacions de tala de masses arbòries
  • Les obres puntuals d’urbanització, l’obertura, la pavimentació i la modificació de camins no incloses en un projecte d’urbanització.
  • La instal·lació de cases prefabricades o instal·lacions similars, ja siguin provisionals o permanents
  • Les noves instal·lacions de subministrament de serveis urbanístics (aigua, llum, gas, etc).
  • Les instal·lacions de producció d’energia elèctrica
  • Modificació substancial d’un projecte amb llicència d’obres

Documentació necessària

1. Obres d’edificació:

  • Sol·licitud en model normalitzat
  • Projecte tècnic signat per tècnic competent visat pel col·legi professional corresponent (en suport digital).
  • Estudi de seguretat i salut (en suport digital).
  • Qüestionari d’Estadística, d’Edificació i Habitatge de la Generalitat, si escau.
  • Qualificació provisional d’habitatges de protecció, si escau.
  • Document d’acceptació de residus signat per un gestor de residus autoritzat i justificant del dipòsit de la garantia.
  • Separata d’incendis d’acord amb l’Ordre INT/320/2014, de 20 d’octubre, per a les actuacions que requereixen informe de prevenció d’incendis

Amb caràcter previ a l’execució de les obres autoritzades:

  • Projecte d’execució signat per tècnic competent visat pel col·legi professional corresponent (en suport digital).
  • Document d’acceptació de la direcció facultativa de les obres i de la coordinació de seguretat i salut a les obres, visats
  • Programa de control de qualitat
  • Certificat d’eficiència energètica, si escau
  • Projecte d’infraestructures comunes de telecomunicacions, signat per un tècnic competent i visat d’acord amb la normativa vigent o justificació de la sol·licitud de l’autorització sectorial per mitjans telemàtics, si escau (en suport digital).
  • Projecte d’energia solar tèrmica o fotovoltaica, si escau (en suport digital).
  • Declaració del contractista que efectuarà les obres segons model municipal, que haurà d’anar acompanyada del certificat de situació en el Cens d’empresaris, professionals presentada a l'Agència Estatal d'Administració Tributàri

2. Demolició total o parcial d’edificis i construccions:

  • Sol·licitud en model normalitzat
  • Projecte tècnic signat per tècnic competent visat pel col·legi professional corresponent (en suport digital).
  • Document d’acceptació de residus signat per un gestor de residus autoritzat i justificant del dipòsit de la garantia.
  • Estudi de seguretat i salut (en suport digital).

Amb caràcter previ a l’execució de les obres autoritzades:

3. Canvis dels edificis a ús residencial

  • Sol·licitud en model normalitzat
  • Projecte tècnic signat per tècnic competent visat pel col·legi professional corresponent (en suport digital).
  • Estudi de seguretat i salut (en suport digital).
  • Qüestionari d’Estadística, d’Edificació i Habitatge de la Generalitat, si escau.
  • Qualificació provisional d’habitatges de protecció, si escau.
  • Document d’acceptació de residus signat per un gestor de residus autoritzat i justificant del dipòsit de la garantia.

Amb caràcter previ a l’execució de les obres autoritzades:

  • Projecte d’execució signat per tècnic competent visat pel col·legi professional corresponent (en suport digital).
  • Document d’acceptació de la direcció facultativa de les obres i de la coordinació de seguretat i salut a les obres, visats
  • Declaració del contractista que efectuarà les obres segons model municipal, que haurà d’anar acompanyada del certificat de situació en el Cens d’empresaris, professionals presentada a l'Agència Estatal d'Administració Tributària

4. Modificació substancial d’un projecte amb llicència.

- Projecte o documentació tècnica amb representació de los modificacions no substancials en un color diferenciat i en forma de text refós amb justificació del caràcter no substancial de les modificacions.

- En cas d’obres en curs d’execució, informe subscrit per la direcció facultativa de les obres sobre els aspectes següents:

  • Característiques de les obres que no s’ajusten al projecte autoritzat i justificació de la seva execució.
  • Caràcter no substancial de les modificacions.
  • Adequació a l’ordenament jurídic urbanístic i a la legislació sectorial aplicable.

Documentació necessària segons tipus d'obres

5. Obres subjectes al compliment de les mesures previstes a l'Ordenança d'estalvi d'aigua de Malgrat de Mar

Les obres o edificacions següents estaran subjectes al compliment de les mesures d’estalvi d’aigua previstes a l’Ordenança d’estalvi d’aigua de Malgrat de Mar:

  • Reformes integrals, rehabilitacions i ampliacions d’edificacions existents amb una afectació o increment de la superfície construïda superior al 25%
  • Edificació d’obra nova:
    • Tots els edificis residencials amb 8 o més habitatges o les edificacions i/o construccions per a altres usos en què es prevegi un volum de consum anual d’aigua destinada a dutxes i banyeres superior a 400 m3; queden exceptuats d’instal·lar els sistemes de recuperació d’aigües grises els centres hospitalaris, centres sanitaris, llars i residències per a la gent gran, centres educatius, escoles bressol i tots els centres que, per les seves condicions i característiques, generin aigües grises que pugin contenir agents patògens el tractament dels quals requereixi una intervenció específica.
    • Edificis plurifamiliars amb un espai verd de més de 100 m2 o amb una piscina que tingui una superfície superior a trenta metres quadrats (30 m2)
    • Habitatges unifamiliars aïllats de superfície construïda de més de 150 m2 i els habitatges unifamiliars entre mitgeres que tinguin una superfície construïda superior a 200 m2
    • Hotels, o altres edificis i instal·lacions vinculades a l’ús residencial col·lectiu
    • Edificis d’altres usos (oficines, industrials)  que disposin de zona de pati de més de 200 m2

En aquests casos serà necessari presentar també:

Preguntes més freqüents

  • Un cop presentada la sol·licitud i pagada l'autoliquidació es pot iniciar l'obra? No, les obres només es poden iniciar quan s'hagi concedit la llicència per l'òrgan competent. 
  • Quin termini hi ha per acabar les obres? 

Un any per iniciar-les i tres anys per acabar-les. Ambdós terminis seran comptadors des de la data de notificació de la llicència. El titular de la llicència té l'obligació de comunicar l'inici i l'acabament de les obres; si les obres no es poden acabar dins d'aquests terminis, es pot demanar pròrroga de la llicència concedida, sempre que es presenti abans de l'acabament del termini. 

Per les obres següents el termini màxim per acabar-les serà de sis mesos:

  • Instal·lació d’hivernacles o similars, quan els murs perimetrals d’aquestes instal·lacions siguin superior a un metre.
  • Les operacions de tala
  • Les obres puntuals d’urbanització, l’obertura, la pavimentació i la modificació de camins.
  • Instal·lació de cases prefabricades o instal·lacions similars, ja siguin provisionals o permanents.
  • Instal·lacions de subministraments de serveis
  • Instal·lacions de producció d’energia elèctrica.
  • Quan es considera substancial una modificació? 

Són modificacions substancials:

  • Paràmetres urbanístics d’ordenació: es considera que hi ha modificació substancial en el projecte o la documentació tècnica quan es modifiquen les condicions bàsiques d’ordenació establertes pel planejament urbanístic que, a efectes d’aquesta ordenança, són les determinacions sobre:
    • L’alineació de l’edifici a vial o la seva profunditat edificable de l’edifici
    • L’alçada reguladora màxima de l’edifici
    • El nombre d’habitatges
    • El coeficient d’edificabilitat neta aplicada a la parcel·la
    • L’ocupació màxima permesa de les parcel·les
    • La situació de les edificacions: règim de distàncies i separació a llindars o a partions.
  • Paràmetres urbanístics d’ús, es considera que hi ha una modificació substancial en el projecte o documentació tècnica quan es proposa:
    • Canviar l’ús de l’edifici o de la construcció
    • Canviar o determinar l’ús del local o establiments.
  • Còmput de les superfícies de l’edifici o de la construcció, , es considera que hi ha una modificació substancial quan es dona:
    • Un increment o reducció de qualsevol tipus de la superfície construïda.
    • Una modificació en el nombre d’habitatges, establiments o altres elements susceptibles d’aprofitament privatiu independent.
    • Una modificació del nombre de places d’aparcament que suposin la disminució de la reserva mínima obligatòria establerta pel planejament urbanístic, si escau.
  • Elements constructius i als requisits tècnics de l’edifici o de la construcció, quan:
    • Hi ha modificacions respecte de les condicions de seguretat de l’edifici.
    • Les modificacions siguin considerades substancials d’acord amb el Codi tècnic de l’edificació.
    • Les modificacions comportin la reconsideració general de les solucions adoptades respecte de les condicions de protecció contra incendis.
    • Es modifiquen els fonaments o els elements estructurals.
    • Es modifiquen les solucions arquitectòniques o constructives fonamentals.
  • Elements objecte de proteccions especials, quan hi ha modificacions que suposen un impacte paisatgístic o una alteració dels elements catalogats o protegits.

 

Qui el pot demanar?

Promotor, propietari de la finca o llogater

Quan es dóna resposta?

Dos mesos com a màxim, llevat de suspensions.

Sentit del silenci administratiu? Positiu, excepte en els actes següents:

a) Els moviments de terra i les esplanacions dels terrenys en sòl no urbanitzable.
b) Les obres de construcció, d'edificació i d'instal·lació de nova planta en sòl no urbanitzable o, en qualsevol classe de sòl, si són obres d'edificació de nova planta que, d'acord amb la legislació sobre ordenació de l'edificació, requereixen l'elaboració d'un projecte tècnic.
c) La instal·lació provisional o permanent de cases prefabricades o instal·lacions similars en sòl no urbanitzable.
d) La tala de masses arbòries o de vegetació arbustiva que es derivi de la legislació de protecció del domini públic.
e) Els que contravinguin a la legalitat urbanística.

Quina documentació es lliura?
Títol de la llicència i placa d'obres

Documentació necessària?

Quan es pot demanar?

Sempre


Canals de tramitació

PresencialmentOficina d'atenció a l'usuari (OAC)Carrer Carme, 3008380 - Malgrat de Mar (Barcelona)
TelemàticamentEmplenar el formulari. Iniciar el tràmit per internet
Emplenar el formulari. Cal annexar al formulari el model de sol·licitud de llicència d'obres signat i la resta de documentació que s'indica en l'apartat de documentació necessària.

ÀMBITS TEMÀTICS

Data i hora de la darrera actualització d'aquest contingut: 30-10-2024 12:23