L'Oficina d'Informació al Consumidor, tancada per vacances del 26 de juliol al 6 de setembre

Última revisió 22-07-2024 10:48
22/07/2024

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) tancarà aquest divendres 26 de juliol i reprendrà la seva activitat el 6 de setembre. En cas de consultes urgents, els consumidors poden adreçar-se al telèfon gratuït de l'Agència Catalana de Consum, al 012. 

El ciutadà que necessitin els serveis de l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor també poden presentar una queixa, reclamació o fer una consulta  a l'Agència Catalana del Consum a través d'un formulari al seu web.

Els consumidors també poden actuar de la següent manera:

Posar-se en contacte amb l’empresa  en qüestió i fer la corresponent reclamació:

  • En els establiments presencials, demanar els fulls oficials de queixa, reclamació i denúncia.
  • Si es tracta d’un servei bàsic –llum, aigua, gas, transports...– trucar al servei telefònic gratuït d’atenció al client (han de facilitar un número d’incidència).
  • També remetre la reclamació telemàticament amb un formulari web o un correu electrònic amb justificant de recepció, o bé per correu postal certificat, burofax, etc. 

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor remarca que és important incloure en l’escrit de reclamació les dades de la persona que fa la reclamació (adreça, telèfon de contacte, etc.), una exposició dels fets i la petició que es fa. Cal adjuntar també la documentació de que es disposa (factures, tiquets, publicitat, pressupost...). 

Si no es rep una resposta satisfactòria en el termini màxim d’un mes, es pot demanar hora a l'Oficia Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) per iniciar una mediació en consum, o bé presentar la corresponent sol·licitud a través d’instància adreçada a l’OMIC de forma telemàtica

Oficina Municipal d'Informació al Consumidor
Oficina Municipal d'Atenció al Consumidor