L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) tancarà aquest divendres 26 de juliol i reprendrà la seva activitat el 6 de setembre. En cas de consultes urgents, els consumidors poden adreçar-se al telèfon gratuït de l'Agència Catalana de Consum, al 012.
El ciutadà que necessitin els serveis de l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor també poden presentar una queixa, reclamació o fer una consulta a l'Agència Catalana del Consum a través d'un formulari al seu web.
Els consumidors també poden actuar de la següent manera:
Posar-se en contacte amb l’empresa en qüestió i fer la corresponent reclamació:
L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor remarca que és important incloure en l’escrit de reclamació les dades de la persona que fa la reclamació (adreça, telèfon de contacte, etc.), una exposició dels fets i la petició que es fa. Cal adjuntar també la documentació de que es disposa (factures, tiquets, publicitat, pressupost...).
Si no es rep una resposta satisfactòria en el termini màxim d’un mes, es pot demanar hora a l'Oficia Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) per iniciar una mediació en consum, o bé presentar la corresponent sol·licitud a través d’instància adreçada a l’OMIC de forma telemàtica