El Banc d'aliments ha passat a gairebé triplicar el nombre d'usuaris

Última revisió 25-05-2020 12:38
25/05/2020

El servei del banc d’aliments La Botiga Malgratenca ha passat de repartir uns 90 lots d’aliments de mitjana mensual a repartir-ne 263 durant el mes d’abril. En aquest moments, dóna ajuda a 837 persones de Malgrat i Palafolls.

La crisi sanitària i econòmica del covid_19 ha provocat un augment important de les necessitats i demandes de les famílies malgratenques a Serveis Socials.  Segons dades de la Regidoria d’Acció Social, el servei de repartiment d’aliment fresc ha passat de 4 lots a la setmana de mitjana a 20 a la setmana de mitjana durant el mes de maig, és a dir, s’ha multiplicat per 5. Durant el mes d’abril, la regidoria s’ha comprat aliments i productes primera necessitat per valor de 4.264,51 €.

Per altra part des del 17 de març i fins el 18 de maig,  s’han fet 220 atencions i intervencions dels tècnics de Serveis Socials, tot són casos que han arribat via telefònica, per correu electrònic o derivats d’altres serveis (Àrea Bàsica de Salut, hospitals i residències de gent gran, entre altres.

El servei de voluntariat de suport entre el 23 de març i els 20 de maig ha realitzat 53 serveis de suport voluntari per ajudar a persones grans o amb dificultat de mobilitat fer compres d’aliments i farmàcia, altres. D’aquests 53 serveis, s’ha fet seguiment telefònic setmanal a 10 casos on s’ha detectat situació de vulnerabilitat.

La majoria de peticions d’aquest servei s’han fet a través del telèfon de vulnerabilitat social habilitat arrel del covid_19, el  qual ha rebut unes 130 trucades.

A més, s’ha fet seguiment de 364 casos de persones que tenen teleassistència activada. En alguns d’ells s’ha establert un seguiment regular al detectar-se situació de vulnerabilitat.

 

Ajuts econòmics

Entre el 7 i el 20 de maig s’han sol·licitat un total de 93 sol·licituds d’ajuts extraordinaris, dels quals 42 corresponen a expedients que són de Serveis Socials, la resta són persones no usuàries.

Els Serveis Socials també han fet seguiment dels casos de risc d’infància i s’han fet Comissions Socials amb tots els centres escolars del municipi.

Per altra part, s’han donat d’alta serveis de Servei d’Atenció Domiciliària i neteja per valor de 5.970,22 € per atendre persones que anaven a centres de dia i han hagut de quedar-se a casa com per ampliar hores de serveis que ja tenien el servei de SAD però han resultat insuficients en el context de la pandèmia.

El primer tinent d’alcalde i regidor d’Acció Social, Jofre Serret, ha explicat que “el govern municipal hem decidit augment un 300% els recursos econòmics en matèria de Serveis Socials per donar resposta a aquest increment que s’ha produït de demandes i necessitats, tal i com demostren les dades, per poder fer front a aquesta situació mai viscuda”. “Ara és el moment de portar a terme aquestes accions que permetin donar suport a les famílies que estan patint en aquesta crisi sanitària i econòmica que vivim i per poder ajudar-les a sortir de la situació”, ha afegit.  Jofre Serret també ha volgut agrair “la col·laboració dels malgratencs i malgratenques per fer front comú en aquesta crisi que ha provocat la pandèmia”.