El govern municipal, format per JXM, ERC, PDeCAT i CUP, porta demà dijous a ple el nou reglament d'organització i funcionament dels mitjans de comunicació municipals de l'Ajuntament de Malgrat de Mar. El nou reglament, que haurà de ser debatut i aprovat, substituirà l'actual que data de gener de 2011. El nou reglament aposta per la creació d'un consell consultiu, elimina les entrevistes a l'alcalde o alcaldessa a la ràdio municipal i garantitza la presència dels grups municipals a Ona Malgrat de
El nou reglament que la Regidoria de Comunicació porta demà a ple té com a objectiu regular el funcionament i la gestió dels mitjans de comunicació de titularitat municipal -Ona Malgrat i revista Re-VIu- així com dels diversos canals d'informació institucional -xarxes socials, pantalles informatives tàctils, app, plafons informatius, entre d'altres. El reglament a més, defineix com es regula la presència dels regidors i els grups municipals en els mitjans de comunicació municipal.
Actualment, està en vigor un reglament que únicament regula la participació dels regidors i grups municipals als mitjans de comunicació de l'Ajuntament. La nova proposta és més àmplia ja que recull el funcionament, les funcions i els objectius d'aquests mitjans.
En aquest sentit, en el cas de la ràdio municipal, el nou reglament aposta per igualar la presència de tots els regidors i grups municipals al marge de la representativitat que tinguin, fruit dels vots obtinguts als comicis. L'actual reglament reparteix la presència dels regidors a l'emissora municipal en funció dels vots obtinguts als darrers comicis. La nova proposta de reglament també elimina l'espai de l'entrevista amb l'alcalde o alcaldessa a la ràdio i inclou la celebració de 3 debats per temporada amb la participació de tots els grups municipals. Pel que fa la revista, es recull la mateixa proposta que ja és vigent que cada grup municipal disposa de mitja plana de la revista Re-Viu.
El reglament també inclou la creació d'un consell consultiu, que estarà format per l'alcalde/essa; el regidor responsable de l'àrea, un representant de cada grup municipal, el cap d'Àrea, la cap de Premsa de l'Ajuntament de Malgrat de Mar i la directora d'Ona Malgrat. Aquest consell serà qui vetllarà pel compliment del reglament, així com també l'espai on es faran propostes sobre comunicació i informació municipal, es proposaran activitats, entre d'altres. El reglament també contempla la possibilitat que persones vinculades al món de la comunicació puguin participar en moments puntuals en el consell, amb veu però sense vot.
La proposta del nou reglament recull el compromís amb els principis que estableix la Llei de Comunicació Audiovisual de Catalunya i el de respectar el Decàleg de Bones Pràctiques de la Comunicació Local Pública, document elaborat per la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB i Col·legi de Periodistes de Catalunya i de respecte a les bones pràctiques.