L’Ajuntament va iniciar la setmana passada els treballs de col·locació del mobiliari urbà de la fase 1 de les obres de remodelació del Passeig Marítim. S’estan col·locant bancs i també s’hi posaran papereres i 50 arbres per fer ombra al llarg del Passeig Marítim. Per altra part, s’ha començat a pintar el carril bici per donar continuïtat entre el tram de la fase 1 i el de la fase 2, encara pendent.
La setmana passada van començar les tasques d’instal·lació de 26 bancs al llarg de la fase 1 del nou Passeig Marítim. Es col·locaran 18 bancs amb raspaller i 8 més, sense. També hi ha previst posar 9 papereres i ja s’han instal·lat aparcabicicletes.
Arbres mitjans enmig del Passeig per fer ombra
L’alcalde, Joan Mercader, ha avançat que també es col·locaran 50 arbres mitjans en testos per donar ombra a la part central del Passeig Marítim aquest estiu. S’hi posaran 20 mèlies, 10 pruners de fulla vermella, 15 moreres i 5 sòfores. “La col·locació d’aquests arbres és una novetat ja que no estava prevista en el projecte amb l’objectiu de garantir zones d’ombra al llarg del Passeig Marítim”, ha explicat l’alcalde.
Continuïtat al carril bici del Passeig Marítim
Aquesta setmana també s’ha començat a donar continuïtat al carril bici entre la fase 1 i 2 amb la creació provisional d’un vial de 2,5 metres d’amplada i dos sentits de circulació. Es tracta de 650 metres de carril bici, des de l’avinguda dels Països Catalans fins a l’avinguda de Colom, el qual des d’aquí connecta amb el terme municipal de Santa Susanna. L’objectiu és millorar i interconnectar la xarxa de carril bici del Passeig Marítim com a resposta de la necessitat de potenciar la mobilitat sostenible activa.
Durant la setmana passada i aquesta que avui comencem, es porten a terme tasques de pintura viària per donar forma a aquesta continuïtat del carril bici al Passeig Marítim. També es fan treballs de reforç de la senyalització vertical per als vehicles i ciclistes. Amb pintura es crea una catifa vermella als espais on apareix conflicte entre el cotxe amb la bicicleta i es potencia la prioritat de la bicicleta vers els vehicles motoritzats. També es regula la prioritat de girs dins del carril bici entre els usuaris de bicicletes així com la prioritat del vianant a tots els passos on travessen les bicicletes.