La Policia Local constitueix taules comunitàries de seguretat, la primera a la zona de Malgrat Nord. L'objectiu és que sigui un espai de diàleg i col·laboració entre la Policia Local i els agents socials del barri per poder detectar les percepcions de seguretat, prevenir conflictes i dissenyar accions que responguin a les necessitats del veïnat. El pròxim dimecres 22 d'octubre hi haurà una primera reunió amb veïns i veïnes de Malgrat Nord per fer una diagnosi.
La idea és convocar les taules de seguretat de manera periòdica als diferents sectors del municipi: Malgrat Nord, Malgrat Sud i Malgrat Centre. La primera serà la de Malgrat Nord i es preveu comptar amb la participació de diferents agents socials del barri: entitats veïnals, associacions de comerciants, centres educatius, centres de culte, entre altres. La zona de Malgrat Nord anirà des de la zona de càmpings de Mas Bages fins al carrer Maó, delimitat pel carrer de Girona i el Camí de Mas Bages.
L'objectiu és que la ciutadania col·labori i participi activament amb la Policia Local per detectar inquietuds, problemàtiques existents i percepcions de seguretat. S'ha convocat la primera taula de seguretat per al dimecres de la pròxima setmana, a les 19:30 h a la Sala Joaquim Garriga de l'Arxiu Municipal, per començar a fer la radiografia de la situació actual del barri.
A partir de la diagnosi, es podran determinar quines accions es porten a terme. La taula comunitària de seguretat ha de permetre recollir quines són les preocupacions i les propostes de la ciutadania, però també millorar la relació i la corresponsabilitat amb l'administració i la Policia Local. L'objectiu és millorar la seguretat i la convivència.