L'Ajuntament de Malgrat de Mar posa en marxa avui divendres l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor. El servei s'ofereix de dilluns a dijous a les dependències de l'Àrea de Serveis a la Persona a Can Feliciano i els divendres cada 15 dies a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà, a la planta baixa de la casa consistorial del carrer del Carme. Aquest nou servei es mantindrà paral·lel al de l'oficina itinerant amb una unitat mòbil retolada, que cada primer dijous de mes s'instal·la a l'avinguda de
La responsable de l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor, Núria Horta, atén de dilluns a dijous a les dependències de Serveis a la Persona i els divendres cada 15 dies a l'OAC, a la planta baixa de la casa consistorial. És l'encarregada de recollir queixes vinculades al consum.
L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor ofereix informació a la ciutadania sobre els seus drets com a consumidors, alhora que també assessorament i orientació sobre com fer front als problemes derivats del consum i així com eines per prevenir-los. El codi de Consum de Catalunya estableix que la persona consumidora "té dret a la informació, l'educació i la formació". La idea és que aquesta oficina ofereixi també servei de mediació en casos de conflicte entre consumidor i empresa.
El regidor responsable de l'Àrea de Serveis a la Persona, i segon tinent d'alcalde, Jofre Serret (PDeCAT), ha explicat que "aquest servei ha estat una reivindicació històrica per part de la ciutadania i que ara ja s'ha fet una realitat". Segons el regidor, "de manera paral·lela es mantindrà durant els propers mesos el servei itinerant de l'Oficina d'Atenció al Consumidor de la Diputació de Barcelona que ve a Malgrat de Mar el primer dijous de mes al mercat setmanal".
La Diputació de Barcelona ha ofert assessorament per a la creació d'aquest servei a nivell muncipal. Jofre Serret ha explicat que la Diputació de Barcelona atorga anualment una subvenció de 20.000 euros per dotar de recursos professionals i logístics aquest servei.