El Ministeri de Foment ha iniciat les obres per suprimir el pas a nivell de davant la Cooperativa Progrés-Garbí i substituir-lo per dos passos d'inferiors que enllaçaran amb una rotonda a l'alçada del camí del Pla i que comunicarà amb el camí de la Pomereda. Aquesta obra permetrà connectar en un futur les dues zones industrials, la de Can Patalina i la del camí de la Pomereda.
Les obres, que l'Estat ha començat fa un mes, són les de la construcció d'un pas inferior per a camions, just a davant de la Cooperativa Progrés-Garbí i que comunicarà les fàbriques del Camí de la Pomereda, i d'un altre per a vehicles que enllaçarà directe amb el camí del Pla en direcció als camps agrícoles. A pocs metres, s'hi farà una rotonda que enllaçarà aquests dos passos amb el tram del camí del Pla que va cap al centre del poble i un vial de nova construcció, que comunicarà amb la carretera BV-6001. Aquesta obra, que executa l'empresa Comsa, té un cost d'uns 5.600.000 d'euros, que paga íntegrament el Ministeri de Foment. L'Ajuntament, per la seva part, es fa càrrec dels 94.000 euros, que costen les expropiacions necessàries per poder fer l'obra. L'objectiu d'aquestes obres és suprimir el perill que suposa el pas a nivell, però també evitar la circulació per la zona agrícola a través del camí del Pla i la carretera de Mas Bages de camions de gran tonatge que es dirigeixen cap a les fàbriques del camí de la Pomereda.
Posteriorment, l'Ajuntament malgratenc es farà càrrec de la construcció d'una rotonda a la carretera BV-6001 i del vial d'unió entre aquesta rotonda i la que està fent ara el Ministeri amb els passos inferiors, i també del vial que comunicarà aquesta rotonda de l'Estat amb les fàbriques.
L'acord a què van arribar l'Ajuntament i l'Estat per aquest projecte també diu que un cop estiguin en funcionament aquests dos passos inferiors s'haurà de suprimir el pas a nivell del camí de la Pomereda. Per això, l'Ajuntament encarregarà aviat la redacció del projecte per construir un pas inferior, només per al pas de vehicles, en aquest punt. La idea és que les obres d'aquest pas es puguin posar en marxa quan estiguin acabades les que ara fa el Ministeri al camí del Pla.
Pas enlairat a la carretera de Mas Bages
Per altra part, l'Ajuntament també treballa per tirar endavant la construcció d'un pas enlairat, que permeti l'eliminació del pas a nivell de la carretera de Mas Bages. L'opció de fer un pas per sobre la via del tren ve justificada per la necessitat de donar una alternativa als passos inferiors dels altres punts, ja que hi pot haver el risc que en cas de fortes pluges quedin inundats, fet que provocaria l'aïllament de la zona del Pla de Grau, els càmpings, les fàbriques i tot el sector de la platja. Renfe ja ha acceptat fer-se càrrec de la meitat del cost de les obres i ara s'està negociant amb la Diputació de Barcelona, que és propietària de la carretera que hi enllaça ?la B-681- perquè faci front a la meitat restant. L'Ajuntament assumiria el cost de les expropiacions.