L'Oficina Municipal del Consumidor assumirà tot el servei d'informació, atenció i tramitació a partir de febrer

Última revisió 12-12-2019 23:09
10/12/2018

L'Oficina Municipal del Consumidor, que es va posar en marxa el passat mes de juny, assumirà tot el servei d'informació, atenció i tramitació a partir de febrer d'aquest pròxim 2019. Fins ara, aquest servei s'ofereix amb el suport de la unitat mòbil de la Diputació de Barcelona, que el primer dijous de cada mes visita Malgrat de Mar per oferir aquest servei.

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor és un sevei públic i gratuït que ofereix atenció personalitzada al ciutadà, i que té per a objectiu la defensa dels drets de les persones consumidores i usuàries a través de la informació i l'orientació en la resolució de conflictes de consum.

L'horari d'aquest servei és a l'Ajuntament els divendres al matí cada 15 dies de 8 h a 15 h i l'últim dimarts de cada mes a la tarda de 16 h a 19 h; i a l'Àrea de Serveis a la Persona a Can Feliciano de dilluns a dijous de 9 h a 14 h.

L'OMIC ofereix els següents serveis: informació dels drets i obligacions de les persones consumidores, tramitació de les reclamacions, queixes i denúncies en matèria de consum, organtizació de campanyes d'informació i educació per al consumidor i per als centres educatius.

El regidor de responsable de l'Àrea de Serveis a la Persona, i segon tinent d'alcalde, Jofre Serret (PDeCAT), ha explicat que per poder donar aquest servei a Malgrat l'Ajuntament s'ha hagut de preparar i organitzar. L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor la va posar en marxa el govern municipal a l'abril de 2017 primer amb la unitat mòbil de la Diputació de Barcelona, i enguany, assumint el servei des de l'Ajuntament. Ha destacat que fins ara els malgratencs i malgratenques s'havien de desplaçar a un altre municipi per poder fer tramitacions, reclamacions o queixes en matèria de consum, perquè el municipi no oferia aquest servei.