La Junta de Govern Local ha aprovat aquest migdia l'adjudicació el servei de suport i assessorament a l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor. D'aquesta manera, el servei es trasllada demà a la Torre de la Vídua de Can Sala amb un jurista amb una àmplia experiència en assessorament en temes de consum. Cal demanar cita prèvia.
L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor millora el servei a partir de demà divendres. Aquest servei es va posar en marxa al 2018 primer amb una unitat mòbil de la Diputació de Barcelona i posteriorment, amb una treballadora municipal. Cada any progressivament i fins el moment, ha anat creixent les consultes i tràmits sobre diferent temàtica de consum. Les consultes s’han anat resolent per part de la treballadora municipal formada en consum, per donar informació, orientació i ha pogut gestionar alguns expedients. Algunes consultes especialitzades s'han hagut de derivar cap a l’oficina de consum del Consell comarcal del Maresme. Amb l'objectiu de millorar el servei, l'atenció al consumidor i evitar el desplaçament de les persones cap a Mataró, s'ha optat per la contractació d'un especialista.
La junta ha aprovat aquest migdia la contractació del servei de l'advocat Oriol Contreras que oferirà l'assessorament 4 hores la setmana a un preu de 194,81 euros i un import de 2.727,34 euros amb un contracte fins al final d'any amb la idea de renovar-lo a partir de gener. L'Ajuntament compta amb un ajut de la Diputació de Barcelona per fer front a aquest servei.
L’ Oficina Municipal d’Informació al Consumidor és un servei públic, gratuït i d’atenció personalitzada, que té com a objectiu la defensa dels drets de les persones consumidores i usuàries, a través de la informació i l’orientació en la resolució de conflictes de consum.
El servei restarà obert els divendres de 9 h a 13 h a la Torre de la Vídua de Can Sala. Cal concertar cita prèvia al telèfon 93 765 56 42.
Oriol Contreras de Lequerica és expert en assessorament jurídic en consum en diferents OMIC del Maresme, a més de ser titulat en dret, disposa de la titulació com a tècnic en consum, expedit per la Direcció General de consum de la Generalitat de Catalunya, comptant també aquesta titulació entre els seus col·laboradors, així com titulació en mediació. La contractaciósuposa una millora del servei d'informació, gestió i tramitació de queixes amb l’objectiu de la defensa dels consumidors.