L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor es reactiva aquest divendres

Última revisió 20-05-2024 15:00
20/05/2024

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor es torna a posar en marxa la pròxima setmana. La junta de govern local ha aprovat la contractació del servei d'assessorament i informació de consum per a quatre anys més. Novament, l'advocat especialista que durant els últims anys ha ofert el servei d'assessorament, Oriol Contreras de Lequerica, continuarà al capdavant de l'oficina.

El govern municipal va aprovar per junta el passat 9 de maig l'adjudicació d'aquest servei novament a Oriol Contreras de Lequerica. L'horari de l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor és els divendres de 9 h a 13 h a l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC). Cal demanar cita prèvia trucant el 93 765 33 00 o bé a través del web municipal ajmalgrat. 

 

Servei gratuït

L’ Oficina Municipal d’Informació al Consumidor és un servei públic, gratuït i d’atenció personalitzada, que té com a objectiu la defensa dels drets de les persones consumidores i usuàries, a través de la informació i l’orientació en la resolució de conflictes de consum.

  • Informa dels drets i obligacions de les persones consumidores.
  • Tramita les reclamacions, queixes, i denúncies en matèria de consum.
  • Organitza campanyes d’informació i educació per al consumidor i per als centres educatius.

Oriol Contreras de Lequerica és expert en assessorament jurídic en consum en diferents OMIC del Maresme, a més de ser titulat en dret, disposa de la titulació com a tècnic en consum, expedit per la Direcció General de consum de la Generalitat de Catalunya, comptant també aquesta titulació entre els seus col·laboradors, així com titulació en mediació.

La contractació d'un especialista suposa una millora del servei d'informació, gestió i tramitació de queixes amb l’objectiu de la defensa dels consumidors.

 

Des de 2018

Aquest servei es va posar en marxa al 2018 primer amb una unitat mòbil de la Diputació de Barcelona i posteriorment, amb una treballadora municipal. Cada any progressivament i fins el moment, ha anat creixent les consultes i tràmits sobre diferent temàtica de consum. Les consultes s’han anat resolent per part de la treballadora municipal formada en consum, per donar informació, orientació i ha pogut gestionar alguns expedients.

Algunes consultes especialitzades es van derivar cap a l’oficina de consum del Consell Comarcal del Maresme. Amb l'objectiu de millorar el servei, l'atenció al consumidor i evitar el desplaçament de les persones cap a Mataró, ara fa quatre anys es va optar per la contractació d'un especialista per estar al capdavant del servei.

Oficina Municipal d'Informació al Consumidor
Oficina Municipal d'Informació al Consumidor. Foto: AjMalgrat.