Malgrat assisteix a la 4a Jornada del Cercle de Turisme de la Diputació

Última revisió 12-12-2019 23:19
25/11/2015

La Diputació de Barcelona va organitzar ahir dimarts la 4a Jornada del Cercle de Turisme a Món Sant Benet a Sant Fruitós del Bages. Malgrat Turisme SL va assistir a la jornada que sota el lema "Som Barcelona, som molt més" tenia com a objectiu treballar conjuntament en la configuració i la promoció de la destinació de la demarcació de Barcelona. Durant la sessió es van presentar els indicadors turístics, segons els quals, prop de 4,2 milions de turistes visitaran, aquest 2015, les comarques barc

Durant la jornada hi van haver diferents intervencions de Turisme de Barcelona, l'Ajuntament de Barcelona i l'Agència Catalana de Turisme , a més, es va donar a conèixer el pla de promoció per a l'any vinent.

A més de les ponències Xesco Espar, expert en alt rendiment i treball en equip, va fer una xerrada sobre 4 estratègies d'actuació davant dels moments de canvi. La jornada també va incloure una trobada intermembres sota el títol Quadrem el cercle! en la qual 16 grups de treball, relacionats amb productes, mercats, territoris i elements transversals, interactuaven i compartien experiències.

Segons els indicadors turístics de la demarcació de Barcelona, que es van presentar ahir durant la 4a jornada del Cercle de Turisme, elaborats per la Diputació de Barcelona, prop de 4,2 milions de turistes visitaran, aquest 2015, les comarques barcelonines. Una xifra que demostra la tendència a l'alça del sector turístic a la demarcació, que no ha parat de créixer en els darrers anys.

Pel que fa al nombre de pernoctacions, la previsió és que es arribin a més de 12,7 milions, mentre que a l'any 2014 es van situar en 12.184.987. En aquest sentit, el vicepresident segon de la Diputació de Barcelona, Marc Castells, va recordar «l'aposta ferma de la Diputació» per la promoció turística a la demarcació de Barcelona i la«necessitat de crear aliances entre Barcelona i el territori».

En la 4 jornada del Cercle de Turisme, també es va fer balanç de la feina feta enguany per Turisme de la Diputació: 296 accions de promoció amb una inversió de 1.425.000 euros; 32 viatges de familiarització amb més de 200 professionals del sector; 23 accions formatives amb 600 participants; i 27 acords co-marketing, amb una inversió de 315.000; entre d'altres dades.

Pel que fa a la taxa turística (acumulat 2012-2014), les comarques barcelonines van recaptar 58.813.034 euros (sense Barcelonès) i a Catalunya 81.382.854. És a dir, 2 de cada 3 euros es van recaptar a la demarcació.

Font: Servei de Premsa de la Diputació de Barcelona.

Fotografia: Foto: Albert Miró / Diputació de Barcelona