Malgrat estrena servei d'Oficina d'Informació al Consumidor

Última revisió 12-12-2019 23:12
06/04/2017

Malgrat de Mar ha estrenat avui el servei d'Oficina d'Informació al Consumidor. Una unitat mòbil de la Diputació de Barcelona s'ha instal·lat a l'avinguda Montserrat, a prop del Mercat Setmanal del dijous. Aquest servei hi serà a Malgrat el primer dijous de cada mes. El govern municipal, JXM, ERC, PDeCAT i CUP, està planificant l'obertura d'una seu definitiva per acollir aquest servei.

Tres persones han utilitzat avui dijous l'Oficina d'Informació al Consumidor, en el seu primer dia a Malgrat de Mar. El servei de la Diputació de Barcelona que ofereix aquest servei de manera itinerant, a través d'una oficina itinerant en una unitat mòbil, ha valorat positivament l'acollida que ha tingut aquesta iniciativa en aquest primer dia.

L'alcaldessa de Malgrat de Mar, Carme Ponsa (JXM), ha volgut fer una crida a la ciutadania a utiltizar aquest servei per fer les consultes que creguin convenients.

D'aquesta manera, el govern municipal ha posat en marxa l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor a Malgrat de Mar de manera provisional amb un autobús rotulat que és una oficina itinerant de la Diputació de Barcelona. Aquest servei s'oferireix el primer dijous de cada mes de 10.30 h a 13 h i resta ubicat a l'avinguda de Verge de Montserrat. S'ha triat el dijous perquè és el dia del mercat setmanal. El govern municipal treballa en l'obertura d'una seu definitiva per acollir aquest servei. La idea és obrir un espai que ofereixi una atenció integral en matèria d'Habitatge i Consum. Aquesta acció es finançarà amb una subvenció de 20.000 euros de la Diputació de Barcelona i la gestió dependrà de l'Àrea de Serveis a la Persona.

L'Oficina d'Informació al Consumidor ofereix informació a la ciutadania sobre els seus drets com a consumidors, alhora que també assessorament i orientació sobre com fer front als problemes derivats del consum i així com eines per prevenir-los. El codi de Consum de Catalunya estableix que la persona consumidora "té dret a la informació, l'educació i la formació".