L'Ajuntament de Malgrat de Mar va estrenar ahir, diada de Sant Jordi, marca de poble: "Malgrat t'estima". Una nova imatge per promocionar Malgrat de Mar que vol ser emocional, positiva i alhora transgressora. "Malgrat t'estima" neix pensant en les persones que visiten el poble, però sobretot, en els malgratencs i malgratenques que el viuen, el treballen, el gaudeixen i sobretot, el fan possible
L'Ajuntament de Malgrat de Mar va encarregar el 2016 als dissenyadors malgratencs Xavi Camps i Pep Boix la creació d'una nova marca amb la idea de modernitzar i posar en valor la identitat del poble, i de generar un element estratègic per a la diferenciació. Una nova marca Malgrat de Mar que identifiqui el poble dins i fora de l'àmbit geogràfic i que complementi la marca de gestió pública de l'Ajuntament.
Per desenvolupar la nova identitat de Malgrat va néixer de l'aposta clara per despertar un sentiment positiu entre els malgratencs i malgratenques amb la voluntat de reforçar el sentiment de pertinença, d'estima i d'orgull de poble. Per fer-ho possible es va començar a construir a partir de conèixer l'opinió dels veïns i veïnes sobre el poble, així com també dels visitants i turistes. D'aquesta manera, el procés de creació de la nova marca va arrencar amb una enquesta anònima a veïns i veïnes del poble, i també visitants i turistes. Es va preguntar: què es el millor de Malgrat? i el pitjor? i també "com definiries el poble en tres paraules'". Les valoracions van ser en general positives. Entre els aspectes més destacats pels enquestats hi va haver que Malgrat és un poble tranquil i bonic, així com també, acollidor i amable.
Amb aquest punt de partida, la nova marca va començar a prendre forma a través de 3 eixos: territori, actitud i experiència. La filosofia ha estat la d'ubicar i reivindicar Malgrat, donar-lo a conèixer, crear ambaixadors, fomentar l'activitat al poble, incidir en l'actitud de les persones i fer-la participativa: creure's i fer creure que Malgrat és un poble actiu. I sobretot, reforçar el vincle amb la ciutadania, valorar el que ofereix el poble i fer créixer l'autoestima.
La diada festiva de Sant Jordi ha estat el tret de sortida de la campanya de presentació de la marca. Amb el lema "Omplim Malgrat de petons" es va donar a conèixer el "Malgrat t'estima" M:* i la seva representació gràfica, on els colors, la iconografia i les onomatopeies en són grans protagonistes. La implantació de la marca es farà de manera progressiva i en diferents fases.