Comunicació de primera utilització i ocupació d'edificis i construccions

Comunicar l’acabament de les obres per la utilització d’un edifici o construcció

Òrgan administratiu responsable: Urbanisme

Preguntes més freqüents

  • Un cop presentada la sol·licitud i pagada l'autoliquidació es pot ocupar l’edifici? No, només es pot utilitzar i ocupar l’edifici o la construcció de què es tracti després que hagi transcorregut el termini d’un mes des de la presentació de la comunicació prèvia a l’Ajuntament sense que aquest hagi manifestat la disconformitat de les obres executades amb el projecte tècnic autoritzat i les condicions de la llicència urbanística atorgada.

Documentació necessària

  • Sol·licitud en model normalitzat
  • Documentació tècnica amb el contingut mínim següent:
    • Identificació de la llicència que ha autoritzat el projecte sobre el qual s’insta la primera utilització i ocupació parcials.
    • Plànols as-built amb les modificacions introduïdes i comunicades a l’obra respecte del projecte aprovat.
    • Documentació fotogràfica de la part de l’edifici acabat i de l’entorn.
    • Declaració responsable del tècnic, o un altre document emès pel col·legi oficial corresponent, en cas de documents tècnics no visats.
  • Declaració responsable de la direcció facultativa segons model
  • Certificat final d’obra expedit per la direcció facultativa de la part d’edifici o la construcció acabada, amb el contingut establert per la legislació sobre ordenació de l’edificació i visat pel col·legi professional competent.
  • El certificat amb la justificació del cost real de la part de les obres executades.
  • L’acta de recepció de les obres urbanitzadores, si escau en cas de simultaneïtat d’obres d’urbanització i d’edificació.
  • Certificat d’abocament controlat de runa i excavació, expedit per un abocador autoritzat per l‘Agència de Residus de la Generalitat de Catalunya.
  • Justificant de la sol·licitud d’alta en l’impost de béns immobles de naturalesa urbana o de la declaració de l’alteració cadastral de la finca, segons sigui el cas.
  • Documentació de la instal·lació de telecomunicacions de l’edifici, si escau:
    • Butlletí signat per l’instal·lador amb segell d’entrada a la Generalitat per a edificis de 2 a 20 habitatges.
    • Certificat signat per un tècnic competent amb segell d’entrada a la Generalitat, per a més de 20 habitatges.
  • Certificat acreditatiu que les instal·lacions d’estalvi d’aigua s’han executat i funcionen correctament

Qui el pot demanar?

Titular de la llicència urbanística que ha autoritzat l'execució de les obres.

Quan es dóna resposta?

Un mes com a màxim, llevat de suspensions.

Sentit del silenci administratiu? Positiu, excepte els actes que contravinguin a la legalitat urbanística.

Quina documentació es lliura?Justificant de la comunicació. Només hi ha resolució expressa en el cas que es detecti que les obres no s'ajusten a la llicència concedida.

Quan es pot demanar?

Sempre


Canals de tramitació

PresencialmentOficina d'atenció a l'usuari (OAC)Carrer Carme, 3008380 - Malgrat de Mar (Barcelona)
TelemàticamentEmplenar el formulari. Iniciar el tràmit per internet
Cal annexar al formulari el model de sol·licitud de llicència signat i la resta de documentació que s'indica en l'apartat de documentació necessària.

ÀMBITS TEMÀTICS

Data i hora de la darrera actualització d'aquest contingut: 26-07-2024 14:05