L’Arxiu Municipal és un Arxiu Unitari que gestiona documentació tan administrativa com històrica. Majoritàriament la documentació és dels segles XIX, XX i XXI, tot i que hi conserva documentació dispersa del segle XVIII i també dels segles XVI i XVII.
Té dos grans grups d’usuaris: els usuaris interns de l’Ajuntament de Malgrat, i els usuaris externs (estudiants, investigadors, ciutadans en general).
L’accés a l’arxiu és lliure. Cal sol·licitar la documentació d’acord amb els formularis que facilita el Servei d’Arxiu, en funció del tipus de documentació que es vol consultar i del dret a accedir-hi.
Actualment gestiona prop d’1 Km de documentació en paper.
Gestiona també fotografies provinents de diversos fons (unes 250.000), així com pel·lícules, cartells, programes, llibres i revistes relacionats amb Malgrat.
El servei d’Arxiu també s’ocupa de les edicions municipals
Com està estructurat?
L’Arxiu Municipal s’estructura en fons documentals, el principal dels quals és el fons de l’Ajuntament de Malgrat de Mar.
Aquí trobareu la relació dels diferents fons documentals (religiosos, d’associacions, personals, etc. )
Cal destacar l’enorme col·laboració dels veïns i veïnes de Malgrat que de forma periòdica van aportant documentació pròpia a l’arxiu.