L’OAC dóna resposta immediata a alguns tràmits i ajuda a iniciar-ne la resta.
La regidoria de l’Oficina d’Atenció al Ciutadà busca entre d’altres:
- Afavorir el tracte personal i individualitzat, millorant el contacte directe amb el ciutadà.
- Resoldre demandes generals que poden ser normalitzades.
- Obtenir una gran agilitat i rapidesa. Eliminant el flux de públic als diferents serveis, permeten una major concentració i dedicació a les tasques pròpies de cada àrea.
- Evitar desplaçaments innecessaris.
- Aportar una imatge de servei públic que es bolca en les solucions al ciutadà.
- Racionalitzar recursos.
Els nostres serveis es basen en dos principis organitzatius: un servei d’atenció única i uns llocs de treball polivalents.
Els compromisos de l’oficina són:
Proximitat: Facilitar al màxim l’accés presencial de tots els ciutadans/es a tota la informació i tràmits, garantint un tracte amable i confidencial.
Proactivitat: amb una visió global de l’Administració, donant la màxima informació del procés.
Productivitat: Resoldre les demandes plantejades amb la major eficiència possible, evitant desplaçaments posteriors i despeses en temps, potenciar el treball de col·laboració entre departaments i augmentar l’eficàcia global del sistema.
Informació entenedora: senzilla i concisa, que sigui comprensible i amb un tracte proper.
Informació veraç.
La Regidoria de l’OAC estableix un seguit de drets i deures dels ciutadans:
Drets
- A ser atès dins l’horari d’atenció ciutadana i a ser tractat amb el màxim respecte, celeritat i confidencialitat.
- A obtenir informacions clares, certes i completes.
- A ser assessorat sobre els tràmits i requisits necessaris per a les seves actuacions davant de l’Ajuntament.
- A accedir gratuïtament als formularis de sol·licitud normalitzats de tots els tràmits municipals, ja sigui presencialment, per correu electrònic o a través del web municipal.
- A obtenir còpia segellada de les sol·licituds que es presentin i justificants dels pagaments que hagi d’efectuar.
- A no presentar documents que ja es troben en poder de l’Ajuntament o documents que hagin de ser emesos pels nostres serveis municipals.
- A conèixer l’estat de tramitació dels procediments on tingui un interès legítim.
- A presentar queixes i suggeriments relatives als serveis municipals o de la ciutat, ja sigui presencialment o a través del web municipal.
- A ser recolzat en la presentació electrònica dels documents.Tots aquells que els reconegui la legislació vigent.
Deures
- De fer un ús responsable de les instal·lacions i dels serveis d’atenció ciutadana.
- De tenir una actitud de respecte envers la resta de persones usuàries del servei i de mantenir el silenci necessari per garantir-ne la correcta prestació.
- De respectar els horaris del servei i els horaris o terminis fixats per a convocatòries o citacions.
- De respectar l’odre i les prioritats en les cues d’espera.
- De facilitar de forma certa les dades d’identificació personal i les relatives a la prestació d’un servei o procediment.
- D’assegurar-se de la lectura i comprensió d’allò que es signa.
- De respectar l’ordre i els criteris d’atenció ciutadana.
- De respectar la dignitat personal i professional del personal municipal.
- De facilitar el màxim possible l’ús eficient dels recursos materials i humans dels serveis d’atenció ciutadana.
- De comunicar la modificació de dades personals que puguin afectar a la prestació d’un servei o les relatives a un procediment administratiu.
- De relacionar-se electrònicament amb l’Ajuntament, per a tots aquells usuaris obligats per llei.
- Tots aquells que els reconegui la legislació vigent.